علم و فناوری

علم و فناوری روز دنیا

علم و فناوری

علم و فناوری روز دنیا

مقالات و اخبار علم و فناوری جدید دنیا

بایگانی
نظرسنجی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است



جابجایی حجم عظیمی از اطلاعات که به صورت الکترونیک ذخیره شده است بسیار دشوار و زمان بر است. در حالی که آپلود کردن چند تصور در اینترنت نهایتأ چند ثانیه طول می کشد، اما ذخیره سازی و نگهداری این تصاویر برای شرکت ها کاری دشوار به شمار می رود. این همان مشکلی است که شرکت Amazon Web Services، بازوی رایانش ابری فروشگاه آنلاین آمازون با آن روبرو است. اما آنها راه حلی پیدا کرده اند: سرور متحرک و بسیار بزرگ. در ادامه با تک شات همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۱۲


دبیر جشنواره ایده‌های برتر گفت: 37 ایده از استان قزوین در سامانه جشنواره شتاب ملی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، یوسف گرجی مهلبانی رئیس پارک علم و فناوری و دبیر جشنواره ایده‌های برتر در نشست خبری هفته پژوهش که امروز در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده شتاب ملی یک رویداد غیر انتفاعی است که با هدف ایجاد کسب و کار نو از ایده‌های نو، با حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سطح کشور برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۰۷


تکنولوژی پرینت سه بعدی این روزها بسیار محبوب است.یکی از بزرگ ترین مزایای ان این است که به جای صرف هزینه‌های گزاف، می‌توان اشکال فیزیکی را به راحتی و با کمترین هزینه تولید کرد که البته برای استفاده از این تکنولوژی، باید طرز کار با نرم افزارهای طراحی سه بعدی آشنا باشید. خود دستگاه‌های پرینتر سه بعدی نیز بسیار گران قیمت هستند. اگر جزو دسته کاربران عادی و یا هنرمندان هستید، روش‌های مقرون به صرفه تری در اختیار دارید تا از این تکنولوژی بهره ببرید که شاید حتی بسیار سرگرم کننده تر باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۰۵


این اپلیکیشن کهPhotoscan نام دارد، از دوربین گوشی برای گرفتن تصویر از عکس‌های قدیمی در چهار بخش استفاده کرده و درست مانند یک تصویر پانوراما آنها را به هم متصل می‌کند.

این اپلیکیشن از تنظیمات خاصی برای بازگرداندن رنگ در عکس‌های تیره و قدیمی یا شکسته و تاخورده استفاده می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۰۳