علم و فناوری

علم و فناوری روز دنیا

علم و فناوری

علم و فناوری روز دنیا

مقالات و اخبار علم و فناوری جدید دنیا

بایگانی
نظرسنجی


جابجایی حجم عظیمی از اطلاعات که به صورت الکترونیک ذخیره شده است بسیار دشوار و زمان بر است. در حالی که آپلود کردن چند تصور در اینترنت نهایتأ چند ثانیه طول می کشد، اما ذخیره سازی و نگهداری این تصاویر برای شرکت ها کاری دشوار به شمار می رود. این همان مشکلی است که شرکت Amazon Web Services، بازوی رایانش ابری فروشگاه آنلاین آمازون با آن روبرو است. اما آنها راه حلی پیدا کرده اند: سرور متحرک و بسیار بزرگ. در ادامه با تک شات همراه باشید.

این سرور که اسنوموبایل نام دارد، در واقع بخش تازه ای از سرویس اسنوبال آمازون است. آمازون یک حافظه ذخیره سازی اسنوبال با ظرفیت هشتاد ترابایت را به مشتریانش می فرستد. پس از آپلود شدن اطلاعات توسط کاربران، کاربر این حافظه را به آمازون پس می فرستد تا به طور مستقیم در اختیار یک سرور قرار بگیرد. به این ترتیب، مشکلاتی همچون هزینه استفاده از اینترنت، زمان طولانی برای انتقال فایل ها و مسائل امنیتی دیگر باعث نگرانی کاربران نخواهند بود.

برای برخی مشتریان، اسنوبال فضای کافی ارائه نمی کرد. به این ترتیب، ایده ساخت اسنوموبایل، کامیونی با ظرفیت ذخیره سازی صد پتابایت (صد میلیون گیگابایت) مطرح شد. این کامیون اطلاعات دیجیتال را از کاربران دریافت کرده و به طور مستقیم به سرورهای ذخیره سازی انتقال می دهد. اگرچه عجیب به نظر می رسد که برای انتقال فایل های مان از یک کامیون استفاده کنیم، اما لازم است بدانید که انتقال صد پتابایت اطلاعات از طریق اینتر فیبری بیش از بیست سال طول می کشد! به گفته وب سایت Wired، این کامیون می تواند فاصله نیویورک تا لس آنجلس را با احتساب مدت زمان لازم برای انتقال اطلاعات، طی ده روز پشت سر بگذارد.

هزینه استفاده از این طرح به میزان اطلاعاتی که هر ماه به اسنوموبایل انتقال می دهید بستگی دارد. آمازون به ازای هر گیگابایت ،مبلغ 0.005 دلار را طلب می کند که مبلغ ناچیزی است. با کمی حساب و کتاب، می بینیم که ارزش کل اطلاعات ذخیره شده در این کامیون به پانصدهزار دلار می رسد. آمازون معتقد است تقاضای کافی برای سرمایه گذاری در اسنوموبایل وجود دارد.

خدمات وب آمازون در سراسر جهان و همچنین آمریکا مراکزی را برای ذخیره سازی فایل ها در اختیار دارد. اسنوموبیل از ویژگی های امنیتی متعددی همچون پرسنل امنیتی، رهگیری GPS، نظارت بر هشدارها، نظارت ویدیویی 24 ساعته، امکان درخواست برای اسکورت، ضد خرابکاری، ضد آب و کنترل دمایی بهره مند است.


منبع : engadget

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی